Ve škole nás učili cizí jazyky analyzovat a chápat podle gramatiky a pravidel, slovíčka se učit zpaměti, bez souvislosti a prožitku a vyplňovat spoustu cvičení. Zkrátka levou hemisférou, logicky, jako třeba matematiku. Výsledkem je většinou to, že nad vším moc přemýšlíme a máme strach udělat chybu, protože i za tu se snížila známka a my si tak vypěstovali přesvědčení, že když to není bez chyby, je to celé špatně. Nečekaná komunikace s cizincem nás zaskočí a my si až po chvíli vzpomeneme, že jsme to přeci věděli.
poslechem, mluvením, interakcí s někým, kdo nás vede a opravuje, asociací zvuku slov s emocemi a situacemi, zkrátka pravou hemisférou. Tento proces ale známe! Takto jsme se naučili náš mateřský jazyk. A takto se jazyk naučí lidé nejrychleji při pobytu v zahraničí - interakcí.
Jak v praxi vypadají naše hodiny?
Dynamika - budete maximálně soustředění na výuku
Komunikativnost – mluvíte víc než lektor
Praktičnost – učíte se slovíčka a fráze do běžného života
Efektivita – dosahujete reálných výsledků v krátkém čase
Profesionalita – lektoři následují metodiku, která je vám přizpůsobena na míru
Zábava – užíváte si hodiny plné legrace a pohody
Jsme součásní mezinárodní sítě jazykových škol, které využívají licencovaný systém Direct Method. Licence se uděluje jen školám, které spňují náročná kvalitativní kritéria a jejichž lektoři jsou speciálně vyškolení. Proto jsme hrdí na to, že patříme do celosvětové sítě Direct Method partnerských škol, kterých je více než 500 ve více než 20 zemích světa.
Výuka probíhá individuálně, nebo v malých skupinkách do 5 studentů. Studenti na hodinách mluví 5 až 6-krát častěji, než na lekcích "tradičních" metod. Je to dáno tím, že lektor neustále klade otázky a studenti jsou náhodně vyvoláváni k odpovědím. Lektor studenta vždy vede k rychlé odpovědi, takže i úplný začátečník skutečně hovoří v celých větách už od první hodiny. To způsobí, že se po několika lekcích odbourá strach z mluvení a student získá potřebné sebevědomí.
Takové hodiny dokážou vést pouze zkušení lektoři s dobrými pedagogickými vlastnostmi a praxí. Na hodinách se totiž používá minimum češtiny a lektor vysvětluje téměř vše v angličtině. Kromě toho musí zvládnout udržovat tempo hodiny, aby byli studenti neustále soustředěni.
V menší míře je kladený důraz na gramatiku – paradoxně ji však studenti přesto ovládají a zúčastňují se úspěšně Cambridgeských testů (FCE a PET). Důvod je velice jednoduchý – gramatika se učí přirozenou cestou. Student se neučí teoretická pravidla, ale cítí, kdy a jak gramatiku správně použít. Přesně tak jako ve svém rodném jazyce.
|
Lucie Roubíčková - majitelka a ředitelka školy
|